MaciuS
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Nie 21:49, 13 Kwi 2008 Temat postu: Jak zrobić z .dem fajny filmik.... |
|
|
Jak zrobić fajny film z fragmentami pliku *.dem. Nic prostrzego. Przeczytać ten artykuł i wziąść sie do roboty.
Otóż zasada tworzenia filmów z plików *.dem polega na tym, że zgrywane są pojedyncze klatki z wyznaczonego demka, a następnie w odpowiednim programie (VideoMach) są sklejane w jedną całość - film. Potem ten film montuję sie i podkłada muzykę. A na koniec kompresuje, żeby zajmował mało miejsca.
Potrzebne programy:
VideoMach
NanDub
AudioCatalyst 2.1
GeekPlay
Adobe Premiere (jaki kolwiek program do obróbki video)
Biblioteki do kompresji video. (DivX; XviD)
I Odpalasz demko i oglądassz je wybierasz interesujący cie fragment (do tego celu warto urzyć programiku GeekPlay). Następnie więdząc już, z którego fragmentu chcesz zrobić film, wpisujesz w konsoli komende "startmovie nazwa_filmu liczba_klatek" ( liczbę klatek najlepiej wybrać 20-35, ponieważ nasz film będzie najprawdopodobniej w PALu to polecał bym wartość 25fps). Od tego momentu następuje zgrywanie pojedynczych klatek czyli plików *.bmp, zajmują one sporo miejsca tzn. 1 plik *.bmp = około 1.4 Mb (zależy od rozdzielczości w jakiej odtwarzamy demo). Zakładając, że z takiego dema jest około 1000 albo więcej plików, wynika z tego prosty wniosek, że jak chcesz robić filmy to zaopatrz się w duży dysk.Każda zgrana klatka filmu będzie zapisywana jako nazwa_filmuxxx.bmp (xxx = numer) W momencie, w którym chcesz skończyć zgrywanie klatek wpisujsze komende endmovie nazwa_filmu.
II Wychodzisz z CS’a i w folderku CS albo HalfLife’a masz zrzucone pliki *.bmp. Teraz uruchamiasz VideoMacha i bierzesz ikonke „folderu” nad oknem input video list is empty ładujecie wszystkie pliki. Teraz można dodać inne klatki lub usunąć zbędne itp. Albo dodać rózne efekyy z listy effects.
III W okienku 2 z lewej o nazwie Input audio list is empty tam możecie dodać tzw. Soundtruck czyli po prosy podkład dżwiękowy (jednaj zalecał bym zrobić to w programie w którym bedziemy nasz film "składali" do kupy).
IV Nad tym oknem masz dwie ikonki niebieska dyskietka i folder. W opcji dyskietki ustawiasz takie bajery jak zastosowany dekoder, rozdzielczość, rózne bajery z grafiką i muzyką sam musisz to wszystko sprawdzić (proponuję format PAL DV bez dzwięku jak już pisałem dziwięk dodamy podczas ostatecznego montarzu.)
V Potem zostaje dłuuuuuga kompilcja i nasz film jest już prawie gotowy.
VI Jeśli chcemy zrobić fajny film z "profesjonalnym" montarzem to na tym nie koniec. Trzeba zaopatrzyć sie w program do obróbki video (np. Adobe Premiere, Unlead Video Studio). Jak już zrobiliśmy żmudny montarz to pozostaje wyexportować nasz film. Najlepiej do formatu PAL DV z dzwiękiem ( EKSPORT Z PROGRAMU EDYCYJNEGO - ponieważ NanDub nie lubi plików większych od 2GB, należy eksportować gotowy projekt DV porcjami po co najwyżej 9 minut, niezależnie od systemu i partycji. ). W pliku wyexportowanym nie polecałbym kompresji. Kompresję wykonamy oddzielnym wcześniej wspomnianym programem. (NanlDub).
VII Oddzielenie dźwięku WAV (NanDub 0.29)
1) Uruchom NanDuba,
2) Otwórz pierwszy klip, * jeśli NanDub wyświetla tu komunikaty, zainstaluj na przykład demo kodeka DV MainConcept (uwaga 1)
3) Naciskając [^Right] przejdź na koniec,
4) Naciskając szary [+] na NumPadzie, dołącz drugi klip,
5) Powtarzaj 3 i 4, aż do ostatniego klipu,
6) Wybierz [Audio]/[AVI audio],
7) Wybierz [File]/[Save WAV...] i zapisz np. pod AUDIO.VAW.
Powstał plik AUDIO.VAW.
VIII KOMPRESJA OBRAZU (DivX 3.11 alpha, NanDub 0.29)
1) Policz bitare:
Ustalamy wielkość pliku AVI (np. dla 2 x 700MB = 1400MB = 1400x1024 kB = 1433600 kB). Dzielimy tą wartość przez długość filmu w sekundach (np. 120 min = 7200 sek). Łączne bitrate dla obrazu i dźwięku wynosi więc 1433600/7200 = 199 kB/s = 199 x 8 kbps = 1593 kbps.). Od tej wartości odejmujemy bitrate dla dźwięku (np. Dolby Digital 384kbps): 1593 - 384 kbps = 1209 kbps i otrzymujemy wartość bitrate dla samego obrazu.
2) Uruchom NanDuba,
3) Wczytaj wszystkie klipy tak samo, jak w I. 2,3,4 i 5,
4) Poleceniem [File]/[Load processing settings...] załaduj ustawienia USTAWIENIA.VCF, * zawartość pliku USTAWIENIA.VCF dalej...
5) Zmodyfikuj kilka wartości w [Video]/[SBC Options]->[SBC settings...]:
- w zakładce [DivX] wpisz w "Bitrate" wartość niewiększą od policzonej,
- zmodyfikuj wpisy "Minimum allowed bitrate" oraz w zakładce [Bitrate Curve] "Filters"/"High-pass" według poniższych, orientacyjnych zasad...
a) "Minimum allowed bitrate" < "High-pass" < "Bitrate" < "Low-pass"
b) "Minimum allowed bitrate" = około 1/4 "Bitrate"
c) "High-pass" = około 2 x "Minimum allowed bitrate"
6) Wciśnij [ShiftF8] i nadaj nazwę dla pliku bez dźwięku, np. WIDEO (rozszerzenie AVI dopisze się automatycznie) i [Zapisz]. NanDub się zapyta o nazwę pliku dla statystyk - wpisz cokolwiek, na przykład "x" (rozszerzenie .STATS dopisze się automatycznie) i [Zapisz]. Rozpocznie się pierwszy przebieg... - generacja statystyk analizy obrazu. Kiedy się zakończy, NanDub automatycznie rozpocznie właściwą kompresję...,
7) Zamknij NanDuba.
Powstał obraz WIDEO.AVI skompresowany kodekiem DivX 3.11
IX NORMALIZACJA I KOMPRESJA DŹWIĘKU (AudioCatalyst 2.1)
1) Uruchom zainstalowany wcześniej AudioCatalyst 2.1,
2) Skonfiguruj go nieco dla naszych potrzeb:
- [Settings]/[General]/[Browse] tu wskaż katalog, w którym leży plik AUDIO.WAV i potwierdź [OK]
3) Naciśnij [Norm.], ustaw Use Normalizing 100%. Naciśnij [Browse...], wybierz z listy plik AUDIO.WAV i potwierdź [Otwórz]. Po normalizacji zamknij okno "Normalizing"
4) Naciśnij [MP3] i nastaw bitrate na 128kb/s(możesz poeksperymentować jęśli nie jest potrzebna znakomita jakość dziwięku). Naciśnij [Browse...], wybierz z listy plik AUDIO.WAV i potwierdź [Otwórz]. Po kompresji zamknij okno "Creating MP3 - AUDIO.WAV" i zamknij AudioCatalysta.
Powstał dźwięk AUDIO.MP3 z bitrate 128kb/s.
X POŁĄCZENIE OBRAZU I DŹWIĘKU (NanDub 0.29)
1) Zrestartuj komputer,
2) Uruchom NanDuba,
3) Poleceniem [File]/[Load processing settings...] załaduj ponownie ustawienia USTAWIENIA.VCF,
* zawartość pliku USTAWIENIA.VCF dalej...
4) Wczytaj plik WIDEO.AVI,
5) Wybierz [Video]/[Direct stream copy],
6) Wybierz [Audio]/[Interleaving...] i ustaw "Interleave audio every" na 250ms,
7) Wybierz [Audio]/[Direct stream copy],
8.) Wybierz [Audio]/[(VBR) MP3 audio...] i wskaż plik AUDIO.MP3,
9) Naciśnij F7, podaj ostateczną nazwę pliku, na przykład FILM.AVI i potwierdź.
Powstał film FILM.AVI w formacie AVI DivX 3.11, z dźwiękiem MP3 96kb/s oraz interleave 250ms.
Zawartość pliku USTAWIENIA.VCF (NanDub 0.29):
---------------------
VirtualDub.audio.SetSource(0);
VirtualDub.audio.SetMode(0);
VirtualDub.audio.SetInterleave(1,500,250,1,0);
VirtualDub.audio.SetClipMode(1,1);
VirtualDub.audio.SetConversion(0,0,0,0,0);
VirtualDub.audio.SetVolume();
VirtualDub.audio.SetCompression();
VirtualDub.video.SetDepth(24,24);
VirtualDub.video.SetMode(3);
VirtualDub.video.SetFrameRate(0,1);
VirtualDub.video.SetIVTC(0,0,-1,0);
VirtualDub.video.SetRange(0,0);
VirtualDub.video.SetDivX(2000,10);
VirtualDub.video.SetQualityControl(0,0,0,0);
VirtualDub.video.SetMotionDetection(24,8,300,300);
VirtualDub.video.SetCrispness(70,1);
VirtualDub.video.SpaceKF(0);
VirtualDub.video.InternalSCD(24);
VirtualDub.video.SetMinKBPS(500);
VirtualDub.video.SetCurveFile("");
VirtualDub.video.SetCurveMcFactor(50);
VirtualDub.video.SetCurveCompression(25,3);
VirtualDub.video.SetCurveFilter(1000,6000);
VirtualDub.video.SetCurveCredits(0,350);
VirtualDub.video.SetLumaCorrectionAmp(1,10,30);
VirtualDub.video.SetCurveRedist(1);
// VirtualDub.video.CalcCurveCompression();
VirtualDub.video.SetCompLevelsMain(2,9);
VirtualDub.video.SetCompLevelsA(300,3,16);
VirtualDub.video.SetCompLevelsB(300,4,16);
VirtualDub.video.SetCompLevelsC(300,5,16);
VirtualDub.video.SetCompLevelsD(300,6,16);
VirtualDub.video.SetCompLevelsE(300,7,16);
VirtualDub.video.SetCompLevelK(4);
VirtualDub.video.SetBitsReservoir(0,50,10,95,45,0);
VirtualDub.video.SetLowBrCorrection(1,1);
VirtualDub.video.NoAVIOutput(0);
VirtualDub.video.GenStats("",1);
VirtualDub.video.SetEncodingControl("");
VirtualDub.video.filters.Clear();
VirtualDub.video.filters.Add("resize");
VirtualDub.video.filters.instance[0].SetClipping(4,8,4,8 );
VirtualDub.video.filters.instance[0].Config(512,384,132);
VirtualDub.video.filters.Add("deinterlace");
VirtualDub.video.filters.instance[1].Config(0);
VirtualDub.subset.Delete();
VirtualDub.brc.Set( 0, 645 );
VirtualDub.brc.Set( 1, 1 );
VirtualDub.brc.Set( 2, 128 );
VirtualDub.brc.Set( 3, 0 );
VirtualDub.brc.Set( 4, 1 );
-------------
Aby skorzystać z tych ustawień należy wkleić tekst spomiędzy kresek do NotePada i zapisać plik pod nazwą USTAWIENIA.VCF.
UWAGI:
1) Instalatory kodeków dokonują zmian wpisów w rejestrze. W systemie może być zainstalowanych kilka programowych kodeków DV, ale aktywny jest zawsze tylko jeden. Decyduje o tym wpis VIDC.DVSD, którego lokalizacja zależy od systemu operacyjnego: - dla Win 98SE - HKLMSoftwareSystemCurrentControlSetControlMediaResourcesicmVIDC.DVSD
- dla Win ME - ...?
- dla Win 2k - HKLMSOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionDrivers32VIDC.DVSD
- dla Win XP - ...?
Ponieważ deinstalacja kodeka nigdy nie przywróci wpisów sprzed jego instalacji, warto trzymać się zasad:
a) instalacja kodeka
- wyszukać i zanotować wpis VIDC.DVSD wraz z danymi. Jeśli wpisu nie ma to znaczy, że w systemie nie ma programowego kodeka DV albo żaden nie jest aktywny.
- zainstalować kodek. Wyszukać i zanotować wpis VIDC.DVSD wraz z danymi.
b) deinstalacja kodeka
- instalatorem albo poleceniem "Dodaj/Usuń programy" odinstalować kodek.
- uzupełnić wpisy zanotowane przed instalacją.
c) aktywacja wybranego kodeka
- wyszukać wpis VIDC.DVSD i wprowadzić dane dla wybranego kodeka.
XI Gotowy film udostępniasz publiczności i jesteś dumny że zrobiłeś coś sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|